کپسول آتش نشانی

کپسول آتش نشانی فوم

کپسول آتش نشانی فوم

کپسول آتش نشانی فوم

کپسول آتش نشانی فوم شرکت ما برای استفاده در آتش های کلاس A و B مناسب هستند که این کپسول های خاموش کننده های فوم مخصوصاً برای استفاده در آتش سوزی موادی که در اثر چوب، کاغذ و منسوجات ایجاد می شود، خوب هستند و شعله را با تبخیر آب موجود در کف خنک می کنند که در مبارزه با گازهای قابل اشتعال خوب است، زیرا فوم مانعی بین شعله و سوخت ایجاد می کند.

یکی دیگر از ویژگی های خوب کپسول آتش نشانی فوم این است که این ماده غیر سمی است و به اکثر مواد آسیب نمی رساند و دارای یک نازل اسپری است که هنگام استفاده منطقه وسیعی را پوشش می دهد و شعله را در عرض چند ثانیه با موفقیت پوشش می دهد و مهم است بدانید که این کپسول آتش نشانی فوم که وسیله ای سریع و قدرتمند برای مقابله با مایعات قابل اشتعال است، باید این کار را با ایجاد پوششی از کف انجام می دهند که آتش را خفه می کند، منبع اکسیژن آن را قطع می کند و حاوی شعله است که از احتراق مجدد جلوگیری خواهد کرد.

البته  کپسول آتش نشانی فوم نباید در هیچ یک از موقعیت هایی که در ادامه توضیح خواهیم داد، استفاده شود که مثلا در آتش سوزی کلاس F؛ آتش های پخت و پز که شامل روغن و گریس است، به عنوان مثال، آتش‌سوزی در تابه را نباید با کپسول آتش‌نشانی فوم کنترل کرد و در آتش سوزی کلاس C؛ آتش سوزی هایی که گازهای قابل اشتعال دارند، به عنوان مثال، بوتان و متان، برای اطفاء با کپسول آتش نشانی فوم مناسب نیستند. همچنین دو راه اصلی در کاربرد کپسول آتش نشانی فوم وجود دارد که به شرح زیر است.  اول اینکه کپسول آتش نشانی فوم عمدتاً مبتنی بر آب هستند، تأثیری مشابه با خاموش کننده آب در کاهش دما برای خاموش کردن آتش دارند و دوم، فوم تشکیل دهنده فیلم آبی در خاموش کننده گنجانده شده است.

در کنار این توضیحات لازم است از چندین مزیت با استفاده از کپسول آتش نشانی فوم نام ببریم که اول اینکه این وسیله یک خاموش کننده و یک انتخاب غیر سمی است که به اکثر مواد آسیب نمی رساند. همچنین در صورت استفاده تصادفی در آتش سوزی برق، احتمال بی خطر بودن آن زیاد است که البته توصیه نمی شود و دیگر اینکه این کپسول آتش نشانی فوم خطر آتش سوزی مجدد را کاهش می دهد و خاموش کننده سبک تری از خاموش کننده آب است. کپسول آتش نشانی فوم برای مصارف عمومی گزینه مناسبی به حساب می آیند و در اکثر اماکن تجاری قابل استفاده هستند و البته برای مکان هایی که در آن خطرات آتش سوزی متعدد وجود دارد، انتخاب ایده آلی هستند.