انواع شیرآلات

انواع شیرآلات برنجی و گازی

انواع شیرآلات برنجی و گازی

انواع شیرآلات برنجی و گازی

انواع شیرآلات برنجی و گازی، کاربرد وسیعی در قطع و وصل جریان سیالات و تنظیم و کنترل آن ها دارند و همچنین در سیستم های اطفاء حریق و برای خاموش کردن آتش استفاده می شوند و دامنه گسترده ای از محصولات را شامل می شوند. انواع شیرآلات برنجی و گازی دارای اتصال دنده ای می باشند و سایزهای مختلفی دارند که به فشار آب، کاربرد و محل نصب و … بستگی دارد. شیرآلات برنجی انواع مختلفی دارند که نوع گازی و گرد دو شکل آن می باشند. عملکرد آن دسته که شکلی دایره وار دارند، به این صورت می باشد که وصل آب در آن ها آن ها به صورت ساعتگرد می باشد و قطع جریان نیز در خلاف جهت ساعتگرد می باشد.

انواع شیرآلات برنجی و گازی فشار کاری تا میزان ۱۶ بار را تاب می آورند و یکی از موارد نصب آن ها در جعبه های آتش نشانی یا فایرباکس ها می باشد. میزان دمای قابل تحمل توسط انواع شیرآلات برنجی و گازی ۱۸۰ درجه سانتی گراد می باشد. به صورت متداول جهت خروجی این محصولات رو به پایین و با زاویه ۱۳۰ درجه می باشد. ولی زاویه این شیرفلکه ها بسیار متنوع می باشد و انواع ۱۳۵ یا ۴۵ نیز موجود می باشند. انواع شیرآلات برنجی که در جعبه های آتش نشانی نصب شده اند، قابلیت اتصال به کوپلینگ شیلنگ آتش نشانی را دارند.

از ویژگی ها و مزیت های انواع شیرآلات برنجی و گازی می توان به این مورد اشاره کرد که این محصولات دارای استحکام و مقاومت مکانیکی بالایی دارند که در زمان وقوع سوانح به سادگی آسیب نمی بینند و در زمان آتش سوزی عملکرد خوبی داشته اند. انواع شیرآلات برنجی و گازی که بدون سرب ساخته می شوند، بیشترین میزان استحکام را دارند.

انواع شیرآلات برنجی و گازی انعطاف پذیری مناسبی داشته و همچنین بزرگترین مزیت آن ها این است که در برابر خوردگی مقاوم می باشند و در طول زمان بر اثر رسوب و خوردگی، از کار نمی افتند و دوام و عمر بالایی دارند. برنج آلیاژی می باشد که از ترکیب مس و روی ساخته شده است و بسیار دیراکساینده می باشد یعنی اکسیداسیون آن روند بسیار کند و کمی دارد. خورده و کدر نمی شود و در عین حال انعطاف پذیری مناسبی دارد و کاربری راحت تری نسبت به فلزهای دیگر دارد.

نقطه ذوب این فلز بسیار بالاست و دمای بالا را تاب می آورد. انعطاف پذیری انواع شیرآلات برنجی و گازی در سرعت باز و بسته شدن این شیرآلات می باشد که برای مواقع ضروری آتش سوزی بسیار مهم است. انواع شیرآلات برنجی و گازی بر خلاف بسیاری از انواع دیگر تعمیر ساده ای دارند و ساختار محکمی دارند و به سادگی فرسوده نمی شوند. یکی از بهترین انتخاب ها برای فایرباکس ها یا جعبه های آتش نشانی می باشند.

در نصب انواع شیرآلات برنجی و گازی آتش نشانی باید دقت شود که دارای زیرسازی مناسب باشد تا از نشت آب جلوگیری شود. بستر بتنی برای نصب آن بسیار مناسب می باشد. تمام شیر فلکه های آتش نشانی باید به جز شیر قطع و وصل اصلی یک شیر قطع و وصل دیگر به صورت جداگانه داشته باشند تا اگر نیاز به تعمیر یا تعویض آن بود، کل سیستم دچار مشکل نگردد. این شیر قطع و وصل ویژه می تواند یا بلافاصله پس از فلنج شیر آتش نشانی نصب گردد یا در فاصله ای نزدیک و در نظر گرفته شده تا در مواقع اضطراری دسترسی به آن آسان باشد.

نام دیگر شیرآلات گازی برنجی، شیر توپی یا Ball Valve می باشد و وظیفه قطع و وصل جریان را دارد و انواع گوناگونی دارد. ساختمان انواع شیرآلات گازی برنجی به این صورت می باشد که یک توپی یا گوی در آن وجود دارد که از دو سمت باز می باشد و از دو سمت بسته می باشد. آن دو سمت باز محل عبور آب هستند و آن دو سمت بسته باعث ممانعت از خروج و ورود آب می باشند. این توپی یا گوی موجود در انواع شیرآلات گازی برنجی، به اهرم شیر متصل می باشند که در صورت جابجایی اهرم، باز یا بسته می شوند.

عملکرد باز شدن شیر آلات گازی به فرم ربع گرد یا ۹۰ درجه می باشد. آب بندی شیرآلات گازی با یک رینگ می باشد که دور گوی را فرا گرفته است که این رینگ می تواند از آلیاژ تفلون یا PTFE و R PTFE می باشد. انواع شیرآلات گازی برنجی به صورت دنده ای می باشند که غالبا به فرم توپیچ می باشند و در برخی نیز به صورت روپیچ می باشند. انواع شیرآلات برنجی و گازی را برای اینکه قابل استفاده در شرایط بحرانی آتش سوزی و سوانح مورد بررسی و تست قرار گیرند تحت فشار ۲۵ بار مورد آزمایش قرار می گیرند. این محصول را باید در محل های بسیار مناسب نصب کرد. فشار آب باید وصل به منبع شهری باشد و فشار متناسب با فشار شهری باشد. به همین دلیل این ابزار را مقاوم به فشار آب زیاد طراحی کرده و تولید می کنند.

در نمونه های سر گرد این محصولات یک واشر سیلیکونی برای آب بندی محوری طراحی و جاسازی گشته است. این ابزار قابلیت نصب هم به صورت افقی و هم به صورت عمودی دارند. این محصولات در برابر سرما و گرمای زیادی مقاوم می باشند. ابعاد این محصولات دارای سایزهای متفاوتی از ۰٫۵ تا ۳ اینچ می باشد که نوع نصب آن ها به صورت دنده ای BSP می باشد. انواع شیرآلات برنجی و گازی قابلیت آن را دارند تا در صورت خرابی و نیاز به صورت مجدد آب بندی گردند و تعمیر آسانی دارند.

به طور کلی شیرفلکه های آتش نشانی به دو فرم ایستاده و زاویه دار می باشند که هر کدام محل مناسب و شرایط خاص خود را دارند. شیرفلکه های آتش نشانی بهتر است از نوع آبکاری شده باشند. آبکاری این محصولات باعث افزایش دوام و طول عمر آن ها می گردد. این محصولات در برندهای مختلفی موجود می باشند. قیمت انواع شیرآلات برنجی و گازی به عوامل متعددی بستگی دارد که باید با توجه به موقعیت نصب و شرایط ساختمان انتخاب گردد. این عوامل شامل این موارد می باشند: سایز و فرم و شکل این محصولات بر قیمت خرید آن اثر گذار هستند. برند و کشور تولید کننده آن در قیمت آن نقش دارند. آبکاری آن نیز در قیمت نهایی محصول اثر می گذارد.

به این دلیل که این محصولات با ایمنی مجموعه و ساختمان در ارتباط می باشند و زمان استفاده از آن ها پیش بینی نشده می باشد و در طولانی مدت مورد استفاده قرار می گیرند و باید دوام و عمر مناسبی داشته باشند، بهتر است موقع خرید از بهترین و با کیفیت ترین انواع این محصول تهیه گردد. همچنین به دلیل نوسانات اقتصادی و استفاده از فلز برنج در این محصولات، بهتر است از قیمت این ابزار به صورت به روز اطلاع یافت.

انواع شیرآلات برنجی و گازی با بهترین کیفیت و متریال توسط این مجموعه ارائه می گردند. ما این محصولات را با قیمت مقرون به صرفه و مناسب نسبت به قیمت های موجود در بازار به متقاضیان ارائه می نماییم. همکاران ما آماده ارائه راهنمایی و مشاوره به متقاضیان برای انتخاب و خرید محصول مناسب برای ساختمان مورد نظر خود می باشند. برای کسب اطلاعات بیشتر و خرید با همکاران ما در بخش فروش تماس حاصل بفرمایید.