قرقره آتش نشانی

قرقره فایرباکس آتش نشانی

قرقره فایرباکس آتش نشانی

قرقره فایرباکس آتش نشانی

شلنگ آتش نشانی از لوله کشی، شیر، قرقره فایرباکس آتش نشانی، شلنگ آتش نشانی فشرده شده در یک کابینت تشکیل شده است و این تجهیزات در مکان های استراتژیک قرار گرفته اند تا منبع قابل دسترس و کنترل شده ای از آب را برای اطفای حریق فراهم کنند. این قرقره فایرباکس آتش نشانی به صورت دستی کار می کند و با باز کردن یک دریچه فعال می شود تا آب به داخل شیلنگ که معمولاً ۳۰ متر است جریان یابد و قرقره فایرباکس آتش نشانی خرطومی با توجه به نوع محتوای خود در دو گروه اصلی حلقه شیلنگ آب و قرقره شیلنگ فوم دسته بندی می شوند.

قرقره فایرباکس آتش نشانی علاوه بر محتویات قبلی مانند قرقره، شیلنگ آتش نشانی، نازل و شیر معمولاً سایر تجهیزات زیر را نیز شامل می شود مانند لوله شاخه فوم، سلف خطی، ظرف کنسانتره و غیره است و قرقره فایرباکس آتش نشانی برای جمع آوری لوازم آتش نشانی و حفظ آنها از محیط خشن قرارداد بسته شده است و جعبه های قرقره فایرباکس آتش نشانی با توجه به نوع محتوای خود در دو گروه عمده دسته بندی می شوند: جعبه شیلنگ آب و جعبه شیلنگ فوم.

قرقره فایرباکس آتش نشانی را با مشخصاتی که در زیر ذکر شده است تولید می کند و می تواند قرقره فایرباکس آتش نشانی را در هر محدوده سرعت جریان آب و هر ابعاد کابینت با هر ویژگی فوق پیدا کرد و کابینت دو درب آتش نشانی که برای حلقه شلنگ دستی و اتوماتیک استفاده می شود، کابینت ها از فولاد نرم با ضخامت ورق ۱٫۰ میلی متر یا بنا به درخواست مشتری ساخته شده است.

لبه بیرونی قرقره فایرباکس آتش نشانی برای جابجایی ایمن و ظاهری زیبا رول شده است و می تواند با شیشه سیمی همراه باشد، مکانیزم قفل یا از نوع قفل، نوع کلید یا دسته چرخشی است. کابینت ها برای قرار دادن حلقه شلنگ آتش نشانی، تجهیزات آتش نشانی مانند طراحی شده اند که به عنوان حلقه شلنگ، شلنگ آتش نشانی، شیر فرود و خاموش کننده کابینت دارای تاییدیه دفاع غیرنظامی است.

البته این یک جعبه پلی اتیلن دیواری برای استفاده در اندازه های مختلف قرقره فایرباکس آتش نشانی است و این محصول سخت سایش ایده آل برای محیط های خشن مانند کشتارگاه ها، کارخانه های شیمیایی، محیط های دریایی است که این درب L شکل دارد که به قرقره فایرباکس آتش نشانی اجازه می ‌دهد تا ۱۴۰ درجه بچرخند، و دارای قفل‌های پلاستیکی و محفظه کلید با شیشه شکستن است و می توان آن را با لولا در سمت راست یا چپ نصب کرد و دارای لولاهای نایلونی مقاوم است و همچنین می توان از قفل دستکاری استفاده کرد.

البته دیافراگم لوله ورودی آب قرقره فایرباکس آتش نشانی به گونه ای طراحی شده است که در هنگام نصب برش داده شود تا تناسب ایده آلی داشته باشد و دارای وزن سبک است و تقریباً نصف وزن نسخه فولادی است تا فرآیند نصب آسان‌ تر را ارائه می دهد. البته قبل از اینکه نحوه استفاده از قرقره فایرباکس آتش نشانی را توضیح دهیم، ضروری است که تفاوت بین دو نوع قرقره مختلف و اینکه برای چه نوع آتش سوزی می توانید از شلنگ آتش نشانی استفاده کنید، بدانید.

قرقره فایرباکس آتش نشانی که برای مبارزه با آتش سوزی های نوع A (چوب، کاغذ، پارچه و غیره) استفاده می شود و وظیفه آنها تامین مداوم و قابل کنترل آب برای آتش است و به هیچ عنوان نباید از شیلنگ آتش نشانی در اطراف روغن، بنزین، چربی یا برق استفاده کنید زیرا خطر گسترش آتش یا شوک شدن را دارید. قرقره فایرباکس آتش نشانی ثابت رایج ترین نوع موجود هستند و به طور دائم در یک مکان مشخص وصل شده و به منبع آب اصلی موجود لوله کشی می شود که مهم است .

فضای دیوار در هر دو طرف از شلوغی پاک شود تا در مواقع اضطراری حلقه شلنگ بتواند آزادانه حرکت کند و قرقره فایرباکس آتش نشانی بازوی چرخشی که شبیه به نوع ثابت است، با این تفاوت که مجموعه حلقه شلنگ بر روی یک لولای بزرگ نصب شده است و مجموعه کامل معمولاً در یک کابینت حلقه شلنگ نصب می شود و مزیت این قرقره فایرباکس آتش نشانی این است که در مواقع اضطراری به آن نیاز است، لولا اجازه می دهد تا کل قرقره به بیرون تاب بخورد، و شیلنگ می تواند به سرعت جمع شود تا اپراتور را دنبال کند.

نحوه استفاده از قرقره فایرباکس آتش نشانی به این شکل است که در صورت نصب، مهر و موم ضد دستکاری را بشکنید و منبع آب را در شیر توقف روشن کنید و شلنگ را از فاصله لازم تا آتش خارج کنید که بر خلاف شیلنگ صاف، اجرای کل شیلنگ ضروری نیست. آب را در نازل روشن کنید و جریان را در پایه آتش هدایت کرده که فقط از آب کافی برای خاموش کردن آتش استفاده کنید و در غیر این صورت، مقادیر بیش از حد آب می تواند باعث آسیب ثانویه شود و پس از خاموش شدن آتش، آب نازل را خاموش کنید و شلنگ را در لایه های مساوی به عقب بپیچید. زمانی که شیلنگ هنوز آب در داخل آن وجود داشته باشد، به دست آوردن این امر آسان تر است. سپس آب را در شیر توقف خاموش کنید و نازل را ببندید و دوباره داخل نگهدارنده قرقره فایرباکس آتش نشانی قرار دهید.

نوشته های مشابه