تجهیزات اعلام حریق

تجهیزات اعلام حریق آدرس پذیر

تجهیزات اعلام حریق آدرس پذیر

تجهیزات اعلام حریق آدرس پذیر

تجهیزات اعلام حریق آدرس پذیر از یک سیستم برنامه نویسی هوشمند استفاده می کنند که به شما امکان می دهد برای هر آشکارساز و دستگاه نصب شده روی سیستم یک آدرس اختصاص دهید که برخلاف سیستم‌های معمولی که منطقه را نشان می‌دهند، تجهیزات اعلام حریق آدرس پذیر آشکارساز یا وسیله ‌ای را که فعال شده است شناسایی می ‌کنند و به صرفه‌جویی در زمان با ارزش در صورت وقوع آتش‌سوزی یا مشکوک به هشدار اشتباه کمک می کند.

همچنین این سیستم تجهیزات اعلام حریق آدرس پذیر مانند انواع دیگر از وسایلی مانند آشکارساز ها، نقاط تماس و صدا گیر ها تشکیل شده است و هر دستگاه دارای یک آدرس منحصر به فرد است که توسط آدرس دهی سخت فعال می شود و از یک تگ یا سوئیچ کد باینری عددی استفاده می کند.

البته تجهیزات اعلام حریق آدرس پذیر آدرس دهی نرم نیز دارند و نرم افزاری که برای کارکرد سیستم استفاده می شود یک عدد منحصر به فرد را به هر دستگاه به ترتیب سیم کشی آن ها به پنل اختصاص می دهد و همه تجهیزات اعلام حریق آدرس پذیر از طریق یک یا چند حلقه سیم به کنترل پنل اصلی متصل می شوند.

عملکرد تجهیزات اعلام حریق آدرس پذیر به گونه ای است که هنگامی که یک هشدار یا گزارش وضعیت دریافت می شود، آدرس دستگاه فعال شده در کنترل پنل اصلی نمایش داده می شود و این بدان معنی است که می توان مکان دقیق تجهیزات اعلام حریق آدرس پذیر را مشخص کرد و زمان لازم برای تأیید فعال سازی و انجام اقدام را به حداقل رساند و کسانی به تجهیزات اعلام حریق آدرس پذیر نیاز دارند.

که توانایی شناسایی مکان دقیق دستگاه‌ های فعال شده، تجهیزات اعلام حریق آدرس پذیر را به یک راه‌ حل ایده‌آل و هوشمند برای اماکن تجاری بزرگ که نیاز به دستگاه‌های زیادی در فضای وسیعی مانند هتل‌ها، انبارها و ساختمان‌های اداری دارند، تبدیل می‌کند و اگر خانه‌های مراقبت و سالمندان در هر زمان بیش از ۱۰ نفر در آنجا بخوابند (از جمله کارکنان) برای رعایت ایمنی به یک تجهیزات اعلام حریق آدرس پذیر نیاز دارند.

تجهیزات اعلام حریق آدرس پذیر قابل اعتماد هستند زیرا توانایی تعیین دقیق دستگاه ها پس از فعال شدن با استفاده از آدرس تجهیزات اعلام حریق آدرس پذیر، زمان مورد نیاز برای مکان یابی و اعتبار سنجی زنگ هشدار را به حداقل می رساند و زمان اضافی ارائه شده توسط یک تجهیزات اعلام حریق آدرس پذیر، احتمال اختلال ناشی از آلارم های کاذب را به حداقل می رساند و خطر را هنگام پاسخ به تهدیدات واقعی کاهش می دهد.

البته دستگاه‌های موجود در یک تجهیزات اعلام حریق آدرس پذیر از حلقه‌های سیم مشابهی استفاده می‌کنند که در هر دو طرف به صفحه کنترل اصلی متصل می‌شوند که اگر حلقه آسیب دیده یا قطع شده باشد، انتهای دیگر همچنان به کنترل پنل متصل است. در یک سیستم معمولی دستگاه ها معمولاً از طریق سیم های جداگانه به صفحه کنترل متصل می شوند و اگر یک سیم مجزا آسیب ببیند، دستگاه دیگر به کنترل پنل متصل نیست که به همین دلیل است که تجهیزات اعلام حریق آدرس پذیر قابل اعتماد تر می باشد.

همچنین یک تجهیزات اعلام حریق آدرس پذیر از یک پیکربندی حلقه ای استفاده می کند که شامل تمام دستگاه های اعلام حریق، از جمله صداگیرها و چراغ ها است و این به آن معنا است که یک تجهیزات اعلام حریق آدرس پذیر از کابل کمتری در مقایسه با سیستم های معمولی گسترده تر استفاده می کند و در نتیجه هر دستگاه در یک تجهیزات اعلام حریق آدرس پذیر از یک پروتکل در سطح سیستم استفاده می کند که پروتکل زبانی است که پانل اعلام حریق از آن برای صحبت با هر دستگاه اعلام حریق استفاده می کند و پانل هر یک از دستگاه ها را با شماره یا کد منحصر به فرد خود اختصاص می دهد و این شماره به عنوان آدرس تجهیزات اعلام حریق آدرس پذیر شناخته می شود.

البته هنگام افزودن یک دستگاه به تجهیزات اعلام حریق آدرس پذیر، مهندس کمیسیون آدرس دستگاه را ثبت می کند و سپس مکان واقعی دستگاه را در پانل اعلام حریق وارد می کند و پانل اعلام حریق به طور مداوم با دستگاه های موجود در سیستم ارتباط برقرار می کند که این تجهیزات اعلام حریق آدرس پذیر اعلام حریق را قادر می سازد تا دستگاه دقیق یا نقطه تماس دستی را در شرایط هشدار شناسایی کند.

بنابراین گزارش محل وقوع حریق، ایرادات سیستم و هشدارهای کاذب در عرض چند ثانیه مخابره می شود. همچنین تجهیزات اعلام حریق آدرس پذیر می توانند دستگاه های اعلام حریق و مناطق آتش سوزی بسیار بیشتری را در خود جای دهند و این تجهیزات اعلام حریق آدرس پذیر را برای پروژه های متوسط تا بزرگ ایده آل می کند و همچنین می تواند از طریق یک شبکه امن به سایر تجهیزات اعلام حریق آدرس پذیر پنل های تکراری و گره های توسعه پیوند داده شود و اندازه آن تقریباً نامحدود است.

نوشته های مشابه