فروش جعبه آتش نشانی

خرید جعبه آتش نشانی

خرید جعبه آتش نشانی

خرید جعبه آتش نشانی

خرید جعبه آتش نشانی، برای مکان هایی که احتمال آتش سوزی وجود دارد و قانون الزام کرده است، امری ضروری می باشد. به زبان ساده قانون نصب جعبه آتش نشانی به این صورت است: در ساختمان هایی که ۱۴۰ متر زیر بنا دارند و در آن ها سه طبقه تک واحدی وجود دارد، خرید و نصب جعبه آتش نشانی الزامی است. در ساختمان هایی که ۱۴۰ تا ۲۳۰ متر زیربنا دارند و سه تا پنج طبقه هستند، خرید و نصب جعبه آتش نشانی الزامی است و همین طور ساختمان هایی که ۲۳۰ متر زیر بنا دارند و دارای ۳ تا ۵ طبقه هستند، برای هر طبقه خرید و نصب یک جعبه آتش نشانی ضروری است. ساختمان هایی نیز که بیشتر از ۵ طبقه ارتفاع دارند، بدون در نظر گرفتن متراژ زیر بنا، خرید و نصب یک جعبه آتش نشانی برای هر طبقه لازم است.

جعبه آتش نشانی که به آن فایرباکس Fire Box نیز می گویند، تجهیزاتی ایمنی است که برا اطفاء حریق در ساختمان ها استفاده می شود. این محفظه به صورت تک کابین یا دو کابین موجود بوده و خرید آن ممکن می باشد. درون تمام انواع آن،یک قرقره، یک سرلوله، یک حلقه شیلنگ برای اطفاء حریق با طول ۲۰ متر یا ۲۵ متر وجود دارد. در برخی انواع یک کپسول آتش نشانی نیز موجود می باشد.

جعبه آتش نشانی پس از خرید در ارتفاع ۱٫۲ تا ۱٫۳ متر از کف زمین هر طبقه بر روی دیوار یا در محل تعبیه شده داخل دیوار، نصب می گردد. محل نصب باید در دید همه باشد. نزدیک ورودی ها و خروجی ها بهترین مکان های نصب هستند. محل نصب جعبه آتش نشانی نباید در شکاف ها، نقاط کور و پشت دیوار ها باشد. به طور کلی این ابزار را پس از خرید در پاگردها، پله های فرار، نزدیک درب ورودی آپارتمان ها، راهروها نصب می گردد. هر جعبه آتش نشانی که نصب می شود باید ۲۰ متر اطراف خود را پوشش دهد و از نباید از جعبه آتش نشانی دیگر بیشتر از ۳۰ متر فاصله داشته باشد. نکته دیگری که اهمیت دارد این است که مجرای آب باید حتما به آب شهری وصل باشد و فشاری معادل ۲ اتمسفر و بیشتر از آن داشته باشد. در خرید جعبه آتش نشانی باید دقت شود که قطر لوله های بالا دهنده کوچکتر از ۲ اینچ نباید باشد.

در زمان خرید جعبه آتش نشانی، جنس و نوع و متراژ شیلنگ اهمیت دارد. شیلنگ اطفاء خرید به دور قرقره پیچانده می شود، به همین دلیل باید انعطاف پذیری بالایی داشته باشد. شیلنگ ها انواع ثابت و گردان دارند. نوع گردان نسبت ۱۸۰ درجه می تواند بچرخد و انعطاف بیشتری نسبت به ثابت دارد. پس از خرید این ابزار باید دقت شود که شیلنگ مانعی بر سر راه خود نداشته باشد.

در زمان خرید جعبه آتش نشانی جنس شیلنگ اهمیت فراوانی دارد. شیلنگ اطفاء حریق از دو جدار داخلی و خارجی تشکیل شده است. جدار خارجی برای نرمی و انعطاف پذیری بیشتر، از الیاف پارچه ای تولید می شود. این الیاف از جنس های پنبه، کنف یا پلی استر می باشد. رشته های پود جدار رویی شیلنگ در برابر فشار مقاوم است و رشته های تار جدار شیلنگ در برابر ساییدگی و پاره شدن مقاوم هستند. جدار داخلی شیلنگ های اطفاء حریق را از جنس لاستیک می سازند. لاستیک داخل شیلنگ، فشار تا حدود ۴۰ اتمسفر را تاب می آورد. سایز این لاستیک ها برابر با سه چهارم اینچ بوده و در بافت خود نخ میانی دارد که به آن منجید دار می گویند و بسیار مقاوم می باشد.

خرید این محصولات در دسته بندی های گوناگونی صورت می گیرد. یکی از دسته بندی های جعبه آتش نشانی به صورت فایرباکس دیواری و فایرباکس محوطه ای می باشد. فایرباکس دیواری به دو صورت توکار و روکار می باشد. امروزه در زمان طراحی ساختمان ها با توجه به قوانین الزامات نصب جعبه آتش نشانی و اطفای حریق، در صورت نیاز، محل هایی برای قرار دادن فایرباکس درون دیوار، در زمان ساخت طراحی و تعبیه می گردد و به همین دلیل از انواع توکار فایرباکس استفاده می شود ولی در بسیاری از ساختمان های قدیمی یا بازسازی شده، محلی برای آن در نظر گرفته نشده که در این موارد از فایرباکس های روکار استفاده می گردد.

فایرباکس محوطه ای نیز به دو صورت پایه دار و ایستاده می باشد. تقسیم بندی جعبه آتش نشانی بر اساس کاربرد آن نیز شامل این موارد می باشد: باکس های حامل کپسول آتش نشانی و باکس هایی که شیلنگ اطفاء حریق در آن ها تعبیه شده است. جعبه آتش نشانی بر اساس نوع شیلنگی که در آن ها وجود دارد به دو دسته Fire Box و Hose Reel متمایز می شوند.

جنس بدنه جعبه آتش نشانی نیز در زمان خرید از اهمیت ویژه ای برخوردار است که هر کدام ویژگی های متمایزی دارند و قیمت متفاوتی نیز در زمان خرید دارند. از نظر فرم و ساختار ظاهری نیز در زمان خرید انواع متنوعی دارند: جعبه آتش نشانی تک درب، جعبه آتش نشانی دوقلو، جعبه آتش نشانی دو درب، جعبه آتش نشانی نورتاب، فایرباکس کرکره ای، فایرباکس دکوراتیو عوامل متعددی در قیمت خرید فایرباکس تأثیر گذار است که شامل این موارد می باشند: جنس ورق بدنه جعبه آتش نشانی و ضخامت آن، کیفیت اتصالات ساخت فایرباکس و جوشکاری آن و یراق آلات آن، کیفیت قرقره تعبیه شده، جنس لایه ها و متراژ شیلنگ اطفاء حریق، جنس شیرآلات و …

ضخامت ورق فایرباکس به صورت استاندارد باید بین یک تا دو میلی متر باشد و نباید نازکتر باشد. اگر به دلیل پایین آوردن قیمت به هنگام خرید، از ضخامت استاندارد جعبه آتش نشانی صرف نظر کنیم، دچار عوارض بعدی پس از خرید می شویم که ممکن است جبران ناپذیر باشد. ضخامت لازم برای فایرباکس آن را در برابر تخریب و آسیب مستحکم می کند ولی اگر جنس ورق نازک باشد، فایرباکس در مواقع ضروری و آسیب پس از ضربه خوردن ممکن است باز نشود و در گیر کند یا ممکن است بدنه نازک آن از محتوای درون آن به خوبی مراقبت نکند و شیرآلات ضربه بخورند یا کپسول ضربه بخورد. به همین دلیل بهتر است در زمان خرید مطمئن شد از بهترین انواع و متریال استفاده شده است.

از لحاظ جنس در زمان خرید جعبه آتش نشانی، سه دسته محصولات ارائه می گردد: فایر باکس استیل نگیر و استیل بگیر، فایرباکس فایبرگلاس، فایرباکس فولادی. از لحاظ سایز و ابعاد بدنه فایرباکس نیز انواع متنوعی برای خرید وجود دارند که شامل این موارد می شوند: طول ۱۰۰ سانتی متر، عرض ۸۵ سانتی متری و عمق ۱۸ سانتی متر؛ طول ۸۵ سانتی متر، عرض ۸۰ سانتی متری و عمق ۱۸ سانتی متر؛ طول ۸۵ سانتی متر، عرض ۶۰ سانتی متری و عمق ۱۸ سانتی متر؛ طول ۷۰ سانتی متر، عرض ۸۵ سانتی متری و عمق ۱۸ سانتی متر؛ طول ۷۰ سانتی متر، عرض ۶۰ سانتی متری و عمق ۱۸ سانتی متر؛ طول ۶۵ سانتی متر، عرض ۵۵ سانتی متری و عمق ۱۸ سانتی متر؛ طول ۶۰ سانتی متر، عرض ۵۰ سانتی متری و عمق ۱۸ سانتی متر. بهترین و متنوع ترین انواع جعبه آتش نشانی را می توانید از این مجموعه تهیه نمایید. در تهیه این محصولات از بهترین متریال و ابزار اطفاء حریق استفاده شده است و ما این ابزار را با بهترین قیمت خرید موجود در بازار به شما ارائه می نماییم.

نوشته های مشابه