نازل آتش نشانی

دنباله نازل آتش نشانی

دنباله نازل آتش نشانی

دنباله نازل آتش نشانی

یک قطعه معمولی از تجهیزات آتش نشانی، دنباله نازل آتش نشانی به صورت مکانیکی آب را به قطرات ریز می شکند و آنها را به صورت مه پخش می کند که تنظیم خودکار یا دستی نازل ویژگی های دنباله نازل آتش نشانی را ایجاد می کند که از نظر طول و عرض متفاوت است. آتش نشانان آموزش دیده از هر دنباله نازل آتش نشانی در شرایط مختلف استفاده می کنند و آتش نشان ها معمولاً از دنباله نازل آتش نشانی با شلنگ های دستی استفاده می کنند. آب از طریق این شیلنگ ها با سرعتی بین ۶۰ تا ۱۸۰ گالن (۲۲۷ تا ۶۸۱ لیتر) در دقیقه حرکت می کند و نیروی برخورد آب با عنصر پخش کننده ویژه درون دنباله نازل آتش نشانی، قطرات را به ذرات بخار مانند تبدیل می کند و بخار تولید شده شبیه مه مرطوب است و سطحی بزرگتر از یک جریان آب را می پوشاند که از دسته بندی ها استفاده می کند تا تصمیم بگیرد که چه چیزی برای هر نازل از نظر فشار قابل قبول است.

هر نوع دنباله نازل آتش نشانی نوع متفاوتی از جریان تولید می کند و این جریان ها خواص نجات غریق و آتش نشانی مهمی دارند و با یک دنباله نازل آتش نشانی، هر دو GPM و PSI با تغییر جریان از یک الگوی مستقیم به یک الگوی دنباله نازل آتش نشانی تغییر می کنند و از سوی دیگر، نازل های فشار ثابت، با یک جزء خود تنظیمی که برای ثابت نگه داشتن فشار آب طراحی شده است، به تضمین دسترسی به جریان کمک می ‌کند و دنباله نازل آتش نشانی همان اندازه روزنه را با تغییر الگوی نازل حفظ می کنند. این نازل ها چه به صورت جریان مستقیم و چه به صورت جریان مه پاشیده شوند که با دنباله نازل آتش نشانی نسبتاً ثابتی دارند. در حالی که نازل ها ثابت دارای یک روزنه ثابت هستند و بنابراین یک نرخ تخلیه ثابت دنباله نازل آتش نشانی به آتش‌نشانان اجازه می‌دهند یکی از چندین اندازه روزنه را انتخاب کنند که نرخ جریان ثابت را در همه الگوها تضمین می‌کند.

دنباله نازل آتش نشانی شلنگ با الگوی قابل تنظیم تطبیق پذیری را ارائه می دهند، در حالی که نازل های ساده تر می توانند در برابر گرفتگی مقاومت کنند و دنباله نازل آتش نشانی اتوماتیک یا قابل تنظیم می توانند با افزایش یا کاهش جریان تنظیم شوند و جریان ها می توانند شکل مناسب را حفظ کنند، با آب موجود به حداکثر دسترسی برسند و فشار نازل صحیح را حفظ کنند و نازل هایی با اندازه ثابت یا باز با تنظیم دستی ممکن است به تغییرات جریان حساس باشند. تامین آب بسیار کم جریان ضعیفی ایجاد می کند، در حالی که تامین بیش از حد می تواند جریان را نامنظم کند و کنترل نازل را سخت تر کند که این بدان معنا نیست که دنباله نازل آتش نشانی قابل تنظیم همیشه بهترین انتخاب هستند و آب تامین شده توسط لوله‌های ایستاده ممکن است حاوی زنگ زدگی، زباله یا سایر اشیاء باشد که دنباله نازل آتش نشانی برای تنظیم اندازه و شکل آب به دریچه ها و فنرها متکی هستند.

یک دنباله نازل آتش نشانی از طریق انتشار مایعات اطفا حریق که بر طبق میزان فشار آب عمل می کند می تواند نازل را وادار به کاربرد بهتری کند و در نتیجه آتش نشان ها از آن برای تنظیم الگوی اسپری بدون توجه به فشار آب استفاده می کنند. نازل ممکن است طوری تنظیم شود که یک جریان مستقیم آب، یک مخروط زاویه دار باریک یا یک مخروط با زاویه باز منتشر کند و دنباله نازل آتش نشانی با زاویه باریک ممکن است حاوی جریان مرکزی آب نیز باشد که مه با زاویه باز نه تنها سطح بیشتری را می پوشاند بلکه به عنوان یک سپر برای محافظت از آتش نشانان پیشرو عمل می کند و اسپری از یک دنباله نازل آتش نشانی به مناطق استراتژیک یک اتاق در حال سوختن است. مه گرمای حاصل از آتش را جذب می کند و تبدیل به بخار می شود و اکسیژن مورد نیاز آتش را جابجا می کند و شعله را خاموش می کند.

دنباله نازل آتش نشانی ممکن است به طور غیر مستقیم یا به عنوان روشی ترکیبی برای اطفا حریق استفاده شود که این ابزار به شما کمک می کند تا این کار را انجام دهید. روش غیر مستقیم مستلزم این است که دمای سقف حداقل ۱۰۰۰ درجه فارنهایت (۵۳۷ درجه سانتیگراد) باشد و این مقدار گرما تضمین می کند که مه ساطع شده از دنباله نازل آتش نشانی بلافاصله به بخار تبدیل می شود. در حالت ایده آل، اتاق باید محصور باشد تا بخار در آن مکان حفظ شود که عدم تهویه هوا از ورود هوای بیرون به محیط و سوخت رسانی به آتش جلوگیری می کند که با استفاده از دنباله نازل آتش نشانی، آتش نشانان عموماً اسپری را در اطراف محیط اتاق هدف قرار می دهند و مه به سقف، دیوارها و کف برخورد کرده و خنک می شود، زیرا بخار تولید شده شعله را خاموش می کند که یک جریان مرکزی آب نیز ممکن است برای خنک کردن بخار داغ و خاموش کردن شعله در منبع استفاده شود.

نوشته های مشابه