اسپرینکلر آتش نشانی

اسپرینکلر آتش نشانی

اسپرینکلر آتش نشانی

اسپرینکلر آتش نشانی

اسپرینکلر آتش نشانی بخشی از سیستم آبپاش آتش نشانی است که در صورت تشخیص اثرات آتش سوزی، مانند زمانی که دمای از پیش تعیین شده فراتر رفته است، آبپاشی می کند. اسپرینکلر آتش نشانی به طور گسترده در سراسر جهان مورد استفاده قرار می گیرند و سالانه بیش از ۴۰ میلیون عدد از آن نصب می شود. در ساختمان هایی که توسط اسپرینکلرهای آتش نشانی به درستی طراحی و نگهداری می شوند، بیش از ۹۹ درصد آتش سوزی ها به تنهایی توسط اسپرینکلرهای آتش نشانی کنترل و مدیریت می شود.

درصد بالایی از ساختمان هایی که دارای آتش سوزی شده اند و کاملاً توسط سیستم های اسپرینکلر آتش نشانی مورد محافظت می باشند که به این واسطه کنترل می شود. از آنجایی که هر اسپرینکلر آتش نشانی با رسیدن به درجه گرمای از پیش تعیین شده به طور مستقل فعال می شود، تعداد آبپاش هایی که کار می کنند فقط به قسمت هایی که نزدیک آتش هستند محدود شده و در نهایت فشار آب موجود بر روی نقطه منشاء آتش را به آخرین حد می رساند.

با خودکار سازی به وسیله اسپرینکلر آتش نشانی انبارهای مدرن و افزایش به اصطلاح انبارهای ASRS که به آن سیستم ذخیره سازی و بازیابی خودکار می گویند، خطر آتش سوزی احتمالی افزایش می یابد. اتوماسیون به این معنی است که برق بیشتری در ساختار کلی انبار شما و همچنین در قطعات متحرک واقعی که بار سنگین را انجام می دهند استفاده می شود و این در حالی است که امروزه اکثر انبارها مجهز به سیستم آبپاش هستند، این ممکن است برای انبارهای دارای سیستم ASRS کافی نباشد.

بنابراین مهم بودن پیشگیری از آتش سوزی قبل از شروع آن است. اینکه کانتینرهای حمل اجناس ظروف از فلز، مقوا یا پلاستیک ساخته شده باشند، تفاوت را ایجاد می کند زیرا برخی از مواد با شدت بیشتری در آتش سوزی از بقیه می سوزند. البته این در حالی که این ممکن است اسپرینکلر آتش نشانی را در انبار کارآمدتر کند، همچنین باعث می شود آتش راحت تر گسترش یابد و جریان آب از سیستم آبپاش را مختل کند.

اسپرینکلر آتش نشانی یک روش موثر در برابر حفاظت از آتش است که شامل یک سیستم تامین آب است که فشار و دبی کافی را به سیستم لوله کشی پخش آب، که اسپرینکلر آتش نشانی به آن وصل می‌شوند، تامین می‌کند. همچنین سابقا تنها اسپرینکلر آتش نشانی فقط در کارخانه‌ها و ساختمان‌های تجاری بزرگ استفاده می‌شد، اما اکنون سیستم‌ها اسپرینکلر آتش نشانی در خانه‌ها و ساختمان‌های کوچک اکنون با قیمت مقرون به صرفه در دسترس هستند.

نوشته های مشابه