اسپرینکلر آتش نشانی

اسپرینکلر واکنش استاندارد پایین زن

اسپرینکلر واکنش استاندارد پایین زن

اسپرینکلر واکنش استاندارد پایین زن

اسپرینکلر واکنش استاندارد پایین زن یکی از قطعاتی است. که استفاده از آن خسارت وارده ناشی از آتش سوزی را به میزان قابل ملاحظه ای پایین آورده و مانع گسترش ابعاد آتش سوزی شده و به اطفاء حریق کمک می نماید. به عبارت دیگر نصب اسپرینکلر واکنش استاندارد پایین زن بالا بردن ضریب ایمنی محیط در برابر آتش سوزی و خسارت های آن می باشد.

اسپرینکلر واکنش آتش نشانی استاندارد پایین زن در زیر سقف و با زاویه عمود بر سقف و رو به سوی پایین نصب می گردد. این محصول برای مکان های مسقف یا برای ساختمان ها و مجتمع های مسکونی انتخابی مناسب می باشد . بیشترین میزان مصرف را دارد. فرم پاشیدن آب در اسپرینکلر واکنش استاندارد پایین زن به صورت نیم دایره ای و رو به پایین می باشد. بیشترین میزان سرعت را در میان انواع این محصولات اسپرینکلر واکنش استاندارد پایین زن دارد.

ساختار اسپرینکلر واکنش استاندارد پایین زن

یک اسپرینکلر واکنش استاندارد پایین زن شامل اجزاء متعددی می شود که این اجزاء عبارت هستند از. قطعات آب بندی که از خروج آب از اسپرینکلر واکنش استاندارد پایین زن جلوگیری می نماید و شامل واشر های می شود. یک قطعه حساس به حرارت که در صورت مواجه شدن با حرارت در دمای مشخصی، اجازه می دهد. تا آب ذخیر شده خارج گردد. این المان می تواند یک حباب شیشه ای باشد که در برابر میزان خاصی از حرارت شکسته شده. اجازه خروج آب را می دهد و یا فلزی ذوب شونده که در برابر حرارت ذوب شده و مسیر خروج آب را باز می کند.

دفلکتور قطعه دیگری در اسپرینکلر واکنش استاندارد پایین زن می باشد. منحرف کننده جریان آب می باشد به این معنی که باعث پخش آب به صورت بهینه و مؤثر می گردد. در نهایت یک اسپرینکلر واکنش استاندارد پایین زن دارای یک بدنه یا فریم می باشد. اسکلت بندی کلی آن را تشکیل داده و سایر قطعات بر روی آن نصب می گردند.

عملکرد اسپرینکلر واکنش استاندارد پایین زن

در اغلب اسپرینکلر واکنش استاندارد پایین زن به این صورت می باشد. حبابی شیشه ای حساس به حرارت در آن وجود دارد. درون این حباب مایعی بر پایه گلیسیرین گنجانده شده است. زمانی که آتش سوزی رخ دهد، دمای هوای محیط بالا می رود. زمانی که این دما به میزانی در بازه ۵۷ تا ۹۳ درجه سانتی گراد برسد. مایع گلیسیرینی به دلیل حرارت منبسط می گردد و سبب شکستن حباب شیشه ای می شود.

در برخی از انواع اسپرینکلر واکنش استاندارد پایین زن، به جای حباب شیشه ای، فلزی جایگزین شده است. بالا رفتن دما به سرعت ذوب شده و مسیر آب را برای اطفاء حریق باز می نماید.

پس از شکسته شدن حباب شیشه ای، مسیر آب به سوی مجرای خروجی باز شده و آب سمت دفلکتور جاری می گردد و دفلکتور آب را به شیوه ای متناسب پخش نموده و به خاموش شدن آتش کمک می نماید.

تفاوت اسپرینکلر واکنش استاندارد یا واکنش سریع

همان طور که از نامشان بر می آید سرعت واکنش نشان دادن به آتش سوزی تفاوت این دو محصول با یکدیگر می باشد. تفاوت این دو محصول در ضخامت قطر حباب شیشه ای آن ها می باشد. ضخامت شیشه حباب در اسپرینکلر واکنش استاندارد پایین زن ۵ میلی متر می باشد. در حالی که ضخامت شیشه حباب در اسپرینکلر واکنش سریع پایین زن ۳ میلی متر می باشد. به دلیل این تفاوت در ضخامت شیشه حباب مایع درون حباب در واکنش سریع زودتر منبسط شده و شیشه نیز سریع تر از انواع واکنش استاندارد می شکند.

تفاوت این دو محصول در کاربرد آن ها و میزان آب مصرفی آن ها می باشد. در اسپرینکلر واکنش سریع پایین زن به دلیل شکستن سریع تر حباب های شیشه ای، اسپرینکلر ها هم زمان شکسته و به اطفاء حریق کمک کرده. مانع انتشار آن شده و آن را در مقیاس های کوچکتر به سرعت خاموش می کند. در این نوع آب مصرف شده کمتر می باشد.

در حالی که اسپرینکلر واکنش استاندارد پایین زن، به دلیل ضخامت شیشه حباب، هر اسپرینکلری که به آتش نزدیک تر می باشد. حباب آن شکسته و شروع به پاشیدن آب می نماید. در این نوع به دلیل فعال شدن تدریجی اسپرینکلر واکنش استاندارد پایین زن و زمان بیشتری که صرف می شود. آب بیشتری مصرف می شود. این محصول به کنترل آتش کمک کرده و مانع گسترش آن می شود و تا رسیدن آتش نشان ها به محل حادثه زمان بیشتری می خرد.

کاربرد اسپرینکلر واکنش استاندارد پایین زن

کاربرد اسپرینکلر واکنش استاندارد پایین زن در ساختمان ها و مراکز تجاری، انبار ها، مراکز خرید، مراکز صنعتی و مواردی نظیر آن می باشد.
اسپرینکلر واکنش استاندارد پایین زن را در انواع گوناگون با بهترین قیمت می توانید از این مجموعه تهیه نمائید. جهت کسب اطلاعات بیشتر و تهیه این محصولات با همکاران ما در بخش فروش تماس حاصل فرمائید.

نوشته های مشابه