برند اسپرینکلر

اسپرینکلر آریا

اسپرینکلر آریا

اسپرینکلر آریا

ایمنی در هنگام آتش سوزی مهم است زیرا می تواند به محافظت از افراد و اموال از خطرات آتش سوزی کمک کند. اسپرینکلرهای آتش نشانی آریا یکی از تجهیزات ایمنی آتش نشانی هستند که می توانند به خاموش کردن یا کنترل آتش کمک کنند. اسپرینکلر واکنش آتش نشانی آریا با استفاده از هوا یا آب تحت فشار برای شکستن مایع مبتنی بر گلیسیرین که برای خاموش کردن آتش استفاده می شود، کار می کند و این فرآیند به خنک شدن منطقه و جلوگیری از گسترش آتش کمک می کند.

البته یکی از ماموریت های سازمان آتش نشانی کمک به نجات انسان ها و کاهش خسارات با اطلاعات و دانش در این زمینه است. یکی از مهمترین نقش های این سازمان ایجاد و حمایت از کدها و استانداردهای ملی است که همه چیز از نصب اسپرینکلرهای آتش نشانی آریا گرفته تا اصول نگهداری مواد خطرناک را تنظیم می کند.

در واقع در مدل های استاندارد نصب سیستم های اسپرینکلر آریا یکی از پرکاربردترین فعالیت ها است و همچنین یک محافظ قوی برای استفاده در ساختمان های تجاری و مسکونی بوده است که برای افزایش آگاهی عموم مردم در مورد اهمیت اسپرینکلرهای آتش نشانی آریا، اطلاع رسانی زیادی انجام شده است. اگر شما در خانه خود هستید که ناگهان بوی دود می آید و به اطراف نگاه می کنید و می بینید که آشپزخانه آتش گرفته است به شدت وحشت می کنید، اما بعد به یاد می آورید که یک سیستم اسپرینکلر آتش نشانی برند آریا دارید، نگرانی شما از میان می رود.

زیرا یکی از رایج ترین چالش هایی که مردم در مورد اسپرینکلر آریا با آن مواجه می شوند، ندانستن نحوه کار آن است. اگر نمی دانید چیزی چگونه کار می کند، نگهداری صحیح از آن یا حتی استفاده صحیح از آن در مواقع اضطراری ممکن است دشوار باشد. این راهنما نحوه عملکرد اسپرینکلرهای آتش نشانی آریا را توضیح می دهد و چرا آنها بخش مهمی از ایمنی آتش نشانی هستند.

اسپرینکلر آریا بسیار استاندارد عمل می کند و در واقع منطقی است که در محل مورد نظر خود یک سیستم اطفاء حریق داشته باشیم که بتواند در لحظه بروز مشکل واکنش نشان دهد، نه تنها زنگ خطر را به صدا درآورد، بلکه به طور خودکار آتش را در سریع ترین زمان ممکن خاموش کند. این دقیقا همان کاری است که اسپرینکلرهای آتش نشانی آریا در سیستم های اطفاء حریق انجام می دهند.

اسپرینکلر آریا فقط برای ساختمان های تجاری نیست، بلکه ارزش نصب در خانه ها را نیز دارد که بر اساس تحقیقات برای بهبود آگاهی در مورد این وسیله، یک اسپرینکلر آریا حدود ۱ درصد به هزینه یک ساختمان اضافه می کند، اما (در کنار زنگ هشدار دود نصب شده است) می تواند خطر مرگ را کاهش دهد که این دستگاه آتش را با آب خاموش می کند.

همچنین فرض کنید ماموریت شما نصب سیستمی است که می تواند به طور خودکار آتش را خاموش کند و از کجا شروع می کنید؟ احتمالاً می دانید که آب یکی از بهترین و همه جانبه مواد برای مقابله با آتش سوزی است. به همین دلیل است که آتش نشان ها از آن استفاده می کنند. چرا آب اینقدر خوب است؟ اولاً، به دلیل سرد بودن دما زیرا وقتی از زمین خارج می‌شود، گرمای آتش را از بین می‌برد و با از بین بردن یکی از سه عنصر کلیدی (گرما، اکسیژن و سوخت) که همه آتش‌ها به آن نیاز دارند، مثلث آتش را می‌شکند.

کپسول های آتش نشانی مبتنی بر آب به همین ترتیب عمل می کنند، در حالی که پتوهای آتش نشانی و اطفاء حریق با از بین بردن هوا، آتش را خاموش می کنند. دوم اینکه، آب دارای ظرفیت گرمایی ویژه بالایی است و گرما را موثرتر از بین می برد. آب می تواند گرمای بیشتری را تقریباً از هر ماده روزمره دیگری در خود نگه دارد. به همین دلیل است که از آن برای انتقال گرما در اطراف خانه های ما در سیستم های گرمایش مرکزی استفاده می شود. این ها دلایلی است که مفید بودن آب را در عملکرد اسپرینکلر آریا ثابت می کند.

سیستم اسپرینکلر آریا به شبکه ای از لوله ها وصل است که از سقف ساختمان عبور می کنند و آب را تحت فشار نگه می دارند. هر اسپرینکلر آریا چیزی نیست جز یک شیر آب و سوراخی در لوله که از طریق آن آب می تواند به داخل ساختمان زیر نفوذ کند. در یک شیر آب معمولی، یک پیچ را می چرخانید تا دریچه ای را باز کنید که اجازه خروج آب را می دهد. در یک اسپرینکلر آریا، شیر دستی با یک دوشاخه حساس به حرارت جایگزین می شود که به طور خودکار در هنگام آتش سوزی باز می شود.

در برخی از اسپرینکلرها، پلاگین از آلیاژی به نام فلز چوب ، مخلوطی از بیسموت، سرب، قلع و کادمیوم ساخته شده است که در دمای نسبتاً پایین ذوب می شود. در سایر اسپرینکلرها، دوشاخه یک ظرف کوچک پر از مایع مبتنی بر گلیسیرین که برای منبسط شدن و شکستن آن در هنگام گرم شدن طراحی شده است. ایده اصلی در هر دو مورد یکسان است و دوشاخه قرار است به محض شروع آتش‌سوزی، اسپرینکلر آریا را بشکند و باز کند.

برخی از سیستم های اسپرینکلر آتش نشانی آریا فقط برای فعال کردن نزدیک ترین اسپرینکلرها به آتش طراحی شده اند، در حالی که برخی دیگر برای فعال کردن تمام اسپرینکلر های موجود در سیستم طراحی شده اند. نوع سیستمی که شما دارید تعیین می کند که در صورت آتش سوزی چه مقدار آب آزاد می شود. توجه به این نکته ضروری است که اسپرینکلرهای آتش نشانی آریا برای خاموش کردن آتش های بزرگ طراحی نشده اند که آنها فقط برای کمک به کنترل گسترش آتش تا رسیدن آتش نشانی هستند. انواع مختلف اسپرینکلرهای آتش نشانی آریا تولید شده است که در چهار نوع اصلی آبپاش آتش نشانی وجود دارد: لوله مرطوب، لوله خشک، پیش عمل و سیلاب.

سیستم اسپرینکلر آریا در نوع لوله مرطوب رایج ترین نوع سیستم اسپرینکلر آتش نشانی است و همچنین ساده ترین نگهداری را دارد، زیرا قبل از استفاده نیازی به آماده سازی خاصی ندارند. با سیستم لوله مرطوب، آب همیشه در لوله ها وجود دارد و با فعال شدن سرهای آبپاش آزاد می شود.همچنین سیستم لوله خشک نوعی سیستم اسپرینکلر آریا است که از هوای تحت فشار برای جلوگیری از جریان آب به داخل لوله ها استفاده می کند تا زمانی که آتش سیستم را فعال کند و هنگامی که سیستم فعال می شود، یک دریچه باز می شود و اجازه می دهد تا آب به داخل لوله ها جریان یابد و از آبپاش ها خارج شود.

سیستم‌های پیش عمل شبیه به سیستم‌های لوله مرطوب هستند زیرا همیشه آب در لوله‌ها وجود دارد. با این حال، با یک سیستم پیش عمل، آب تا زمانی که دو شرط برآورده نشود آزاد نمی شود: سرهای اسپرینکلر آریا باید فعال شوند و زنگ هشدار باید به صدا درآید و این نوع سیستم اغلب در مکان هایی که احتمال وقوع آتش سوزی بیشتر است، مانند آزمایشگاه یا اتاق کامپیوتر استفاده می شود. با همه این ها، پیچیده ترین نوع سیستم اسپرینکلر آتش نشانی آریا با سیستم سیلاب است که در آن آب در لوله ها ذخیره نمی شود.

در عوض، آب تنها زمانی آزاد می شود که سرهای آبپاش فعال شوند. این نوع سیستم اغلب در مناطقی که احتمال وقوع آتش سوزی بیشتر است، مانند کارخانه استفاده می شود. که البته مهم است که به طور منظم سیستم اسپرینکلر آتش نشانی برند آریا را بازرسی کنید تا مطمئن شوید که در وضعیت خوبی کار می کند. همچنین باید هر چند سال یکبار سیستم خود را توسط یک متخصص سرویس شود.

نوشته های مشابه