شیر آلات برنجی

شیر آلات برنجی آبی

شیر آلات برنجی آبی

شیر آلات برنجی آبی

شیر آلات برنجی آبی به آسانی می توانند جریان آب را کنترل کنند، زیرا به گونه ای طراحی شده اند که کاملاً باز یا کاملاً بسته شوند و اگر برای تنظیم جریان گاز استفاده شود، می تواند دریچه ها را فرسوده کند و البته شیر آلات برنجی آبی می توانند برای گردش انواع سیالات مانند هوا، گاز سوخت، آب تغذیه، بخار، روغن روان کننده و هیدروکربن ها استفاده شوند.

این شیر آلات برنجی آبی دروازه ای بیشتر به انواع مختلفی طبقه بندی می شوند که انعطاف پذیر بوده و بدون بالا آمدن یا شیر پیچ داخلی و همچنین شیر آلات برنجی آبی موازی دیسک عملکرد خوبی دارند. البته از مزایای اصلی شیر آلات برنجی آبی می توان قابلیتی را نام برد که باعث می شود به طور کامل به داخل بدنه جمع می شود و به همین دلیل شیر مانع از جریان آب نمی شود و به دلیل باز و بسته شدن آهسته دریچه، فشار آب به تدریج اصلاح می شود که لوله را از صدای کوبش چکش آب محافظت می کند و همچنین بستن آب با شیر ایزوله و چرخاندن این اهرم از طریق نود درجه یک شیر توپی را در وسط لوله می بندد و آب جاری را قطع می کند.

اکثر خانه ها دارای شیر آلات برنجی آبی مانند این شیر تغذیه آب سرد ورودی و لوله های منتهی به داخل و خارج از مخازن آب هستند و شیرهای جداسازی در مواقع اضطراری مانند ترکیدگی لوله آب، یا برای انجام تعمیرات معمول بسیار مفید هستند که پس از بسته شدن شیر آلات برنجی آبی، می‌توانید با خیال راحت تعمیرات را انجام دهید بدون اینکه سیال تماماً سر ریز شود. البته نا گفته نماند که  شیر آلات برنجی آبی معمولاً دارای چندین قسمت مختلف هستند و قسمت بیرونی تکیه گاه نامیده می شود.

اغلب دارای یک محفظه بیرونی فلزی جامد و یک مهر و موم داخلی  است بنابراین دریچه یک بسته کاملاً محکم ایجاد می کند و قسمت داخلی شیر آلات برنجی آبی که باز و بسته می شود بدنه نام دارد و با بسته شدن شیر در تکیه گاه قرار می گیرد که همچنین نوعی مکانیسم برای باز و بسته کردن شیر آلات برنجی آبی وجود دارد  یا یک اهرم یا چرخ دستی (مانند یک شیر آب یا یک شیر توقف) یا یک مکانیسم خودکار مانند موتور بخار است.

البته اغلب برای شیر آلاتی که غیر فعال هستند بسیار اهمیت دارد که اجازه خروج مطلق مایع یا گاز از طریق لوله را ندهند تا از حوادث، انفجار و آلودگی جلوگیری شود و یا از دست دادن مواد شیمیایی با ارزش (حتی اگر آب شما اندازه گیری شود حتی یک شیر آب که چکه می کند می تواند گران باشد). به همین دلیل است که آب بند روی شیر باید کاملاً محکم باشد و شیر آلات برنجی آبی که غیر فعال است باید محکم بسته شود.

استحکام شیرآلات برنجی

بستن جریان پرفشار آب با انسداد آن با دریچه از نظر فیزیکی کار سختی است که به عبارت دیگر، برای انجام آن باید از نیروی زیادی استفاده کنید. به همین دلیل است که برخی از شیر آلات برنجی آبی توسط اهرم ها (مانند چیزی که در اینجا عکس گرفته شده است، اما برخی می توانند بسیار طولانی تر باشند تا نیروی چرخش بیشتری به شما بدهد) یا چرخ های بزرگ کار می کنند که اگر شیر آلات برنجی آبی واقعا بزرگ برای تامین نیروی انسانی نیاز به نیروی زیادی دارند، آن ها توسط اهرم هیدرولیک کار می کنند.

با این همه در مورد همه شیر آلات برنجی آبی می توان گفت که قدرتمند و با استحکام صنعتی ساخته شده اند و اگر به عنوان مثال با دقت به تاسیسات در آشپزخانه خود نگاه کنید، خواهید دید که تعداد زیادی از آن ها شیر دارند. خانه از شیرها برای تنظیم و توقف جریان آب استفاده می شود که انواع مختلفی از شیرها وجود دارد که در سیستم های لوله کشی مسکونی استفاده می شود و هر نوع بهترین کاربرد خود را دارد.

بیشتر شیر آلات برنجی آبی که در سیستم لوله کشی یک خانه پیدا می کنید، بخشی از سیستم تامین آب کلی هستند و این شیر ها برای کنترل جریان آب تحت فشار که از تاسیسات آب یا از یک چاه خصوصی می آید استفاده می شود که نحوه طراحی شیر آلات برنجی آبی تعیین می کند که چگونه آب به داخل خانه جریان می یابد و آیا از آن برای تنظیم جریان استفاده می شود یا اینکه فقط برای باز یا بسته کردن آب استفاده می شود.

در واقع مدل  ترموستاتیک دقیقاً از شیر آلات برنجی آبی در مورد دوش و وان پیروی می کنند و این نوع شیر دارای یک سیستم ترموستاتیک است که به شما امکان می دهد کنترل بیشتری بر دمای آب داشته باشید که حتی قبل از اینکه شیر آب را باز کنید و معمولاً متوجه می‌شوید که این شیر آلات برنجی آبی دارای یک صفحه نمایش دما است که به کاربران اجازه می‌دهد دمای خاصی را برای آب در نظر بگیرند.

نوشته های مشابه