برند اسپرینکلر

اسپرینکلر هارنس

اسپرینکلر هارنس

همانطور که همه می دانند، بسیاری از ساختمان های تجاری مجهز به سیستم های اسپرینکلر حرفه ای هارنس هستند و در واقع، قوانین اکثر شهرها را ملزم می کنند که سازه ها یا انواع خاصی از مشاغل، طبق قانون باید دارای یک سیستم اسپرینکلر هارنس نصب شده باشند. در حال حاضر، استفاده از اسپرینکلر هارنس در بسیار از مکان ها رایج است، ولی باز هم اکثر مردم از جمله صاحبان مشاغل و ساختمان ها نمی دانند که چرا برای ایمنی آتش سوزی و جلوگیری از آسیب های آتش سوزی بسیار ضروری است.

درک اهمیت سیستم های اسپرینکلر آریا هارنس به شما این امکان را می دهد تا ببینید که چرا تعمیر و نگهداری و آزمایش صحیح مورد نیاز است. همچنین اطمینان حاصل می‌کند که سیستم‌های اسپرینکلر هارنس شما نصب، آماده‌سازی و آماده به کار در ساعت مورد نیاز شما هستند. بنابراین، باید به سیستم های اسپرینکلر هارنس در محل کار خود اهمیت دهید و دلایل زیادی برای این موضوع وجود دارد که به عنوان مثال، اسپرینکلر هارنس جان افراد زیادی را نجات داده است.

بیش از هر چیز، حفاظت از جان همیشه باید در هر شرایطی اولویت اول باشد. هنگامی که صحبت از سیستم های ایمنی آتش نشانی می شود، هیچ چیز به اندازه یک سیستم اسپرینکلر هارنس خودکار که به درستی نگهداری می شود از زندگی محافظت نمی کند. در واقع اسپرینکلر های هارنس که از سقف بیرون زده اند و در صورت آتش سوزی از جان ما محافظت می کنند.

این در حالی که است مردم تصورات نادرست زیادی در مورد نحوه عملکرد واقعی این سیستم های اطفاء حریق دارند که ممکن است رفع برخی از تصورات غلط رایج و بالقوه مضر بسیاری از مردم در مورد اسپرینکلرهای آتش نشانی و نحوه عملکرد آنها مفید باشد. یکی از این تصورات غلط این است مردم گمان می کنند تنها دود باعث فعال شدن یک اسپرینکلر هارنس می شود. زیرا هنگامی که یک اسپرینکلر هارنس به شکل خودکار فعال می شود که فعال سازی آن به طور خودکار به معنای آسیب رسیدن به آن محل با پاشیدن زیاد آب است.

در واقع مهم است که بدانید اسپرینکلر هارنس چگونه عمل می کند تا شما برای محافظت از اموالتان در هنگام آتش سوزی بهتر آماده شوید. همچنین برای درک بهتر نحوه عملکرد سیستم به طور کلی، دانستن قسمت های مختلفی که یک سیستم اسپرینکلر هارنس را تشکیل می دهد، مفید است. اسپرینکلر هارنس خودکار ، بخشی از سیستم آبپاش آتش نشانی که در سرتاسر ساختمان است و آب را روی آتش پخش می کند و طیف گسترده ای از انواع اسپرینکلر هارنس خودکار وجود دارد که متناسب با نیازها و تنظیمات مختلف است.

همچنین این قطعه دارای عنصر حساس به حرارت است که یکی از اجزای هر اسپرینکلر هارنس اتوماتیک، عنصر حساس به حرارت، بخش بسیار مهمی است که آبپاش را فعال می کند. رایج‌ترین نوع عنصر حساس به حرارت، یک لامپ شیشه‌ای پر از نوعی مایع مبتنی بر گلیسیرین است که در واکنش به حرارت مربوط به آتش، معمولاً بین ۱۳۵ تا ۱۶۵ درجه فارنهایت، منبسط می ‌شود و می‌ترکد.

سیستم اسپرینکلر هارنس به لوله هایی که در بالای سقف ها و پشت دیوارها قرار می گیرند، متصل است و آب تحت فشار را حمل و نگه می دارند که در صورت آتش سوزی از طریق اسپرینکلر هارنس اتوماتیک پخش می شود. قسمت بعدی رایزرهای سیستم اسپرینکلر به معنای لوله هایی است که سیستم اسپرینکلر هارنس را متقاطع و لوله های اصلی را به منبع آب خانگی ساختمان متصل می کنند. همچنین گیج‌ هایی که فشار آب را در سیستم اسپرینکلر اندازه‌گیری می ‌کنند.

تا نشان دهند که آیا فشار کافی برای ارسال مؤثر آب در سیستم در صورت آتش‌سوزی وجود دارد یا نه و شیرهای کنترل سیستم که برای تخلیه، آزمایش و جداسازی بخش های خاصی از سیستم اسپرینکلر هارنس استفاده می شوند. بخش دیگر سوئیچ جریان آب است که به عنوان کلیدی، هنگام عبور آب از سیستم اسپرینکلر هارنس فعال می شود. زنگ هشداری را برای هشدار به آتش نشانی ارسال می کند که یعنی سیستم فعال شده است.

اکنون که عناصر اصلی سیستم اسپرینکلر هارنس تعریف شده اند، درک چگونگی کارکرد قطعات با یکدیگر برای کارکرد کل سیستم آسان تر خواهد بود و همانطور که اکنون از موارد بالا مشخص است، اسپرینکلرهای هارنس اتوماتیک با گرما فعال می شوند، نه دود، و در اکثر سیستم ها فقط یک اسپرینکلر اتوماتیک را در هر زمان فعال می کنند.

در اکثر سیستم های لوله مرطوب و خشک ، زمانی که گرما به دمای مربوط به آتش می‌رسد، یک اسپرینکلر هارنس به شکل خودکار فعال می‌ شود، که معمولاً بسته به سیستم در محدوده ۱۳۵ تا ۱۶۵ درجه فارنهایت است و فقط اسپرینکلر هارنس که آن دماها را تجربه می کند فعال می شود و در زمانی است که لامپ شیشه ای حساس به گرما در پاسخ به گرما می شکند.

پس از شکستن لامپ، آب سیستم اسپرینکلر از طریق آبپاش خودکار آزاد می شود و به سمت پایین و خارج از آتش جریان می یابد و آتش را خاموش می کند و از گسترش و احتراق مجدد آن جلوگیری می کند. از آنجایی که بیشتر اسپرینکلرهای آتش نشانی هارنس فقط در اسپرینکلرهای خودکار فعال می شوند، اغلب می توان آتش را بدون نیاز به فعال شدن سایر اسپرینکلرهای خودکار، متوقف کرد.

بین سیستم اسپرینکلر های آتش نشانی در مورد محل ذخیره آب و نحوه رسیدن آن به سر آبپاش پس از فعال سازی تفاوت وجود دارد.در اسپرینکلر های آتش نشانی لوله مرطوب هارنس، لوله ها با آبی که کمی تحت فشار است پر می شوند. هنگامی که سیستم فعال می شود، آب بلافاصله از طریق آبپاش خودکار فعال شده آزاد می شود.

سیستم‌های لوله مرطوب سریع‌ ترین زمان پاسخ ‌دهی را دارند و نصب آنها آسان است، اما ممکن است برای مناطقی که لوله‌ها ممکن است یخ بزنند یا نشت می‌ تواند ویرانگر باشد، ایده‌آل نباشند. همچنین در اسپرینکلرهای آتش نشانی لوله خشک هارنس، هوای تحت فشار لوله های پشت اسپرینکلرهای اتوماتیک را پر می کند در حالی که آب در پشت شیر نگه داشته می شود. هنگامی که یک اسپرینکلر اتوماتیک فعال می شود، شیر بلند می شود و آب آزاد می شود تا از طریق سیستم به آبپاش اتوماتیک فعال شده جریان یابد.

تمام سیستم های اسپرینکلر هارنس، از طریق رایزرهای سیستم به منبع آب خانگی متصل می شوند که معمولاً در یک اتاق رایزر مشخص شده به همراه گیج ها و کنترل های سیستم قرار دارند و بسیاری ممکن است تصور کنند که یک اسپرینکلر آتش نشانی به طور خودکار پس از خاموش شدن یا کنترل آتش خاموش می شود که مطمئناً اینطور نیست.

البته چه پس از اطفاء حریق، چه زمانی که آبپاش اتوماتیک خراب شود یا لوله شکسته شود، سیستم باید به صورت دستی خاموش شود تا جریان آب متوقف شود و اسپرینکلر هارنس فعال یا خراب قبل از سیستم تعمیر و یا تعویض شود و دوباره تنظیم مجدد شود. به همین دلیل خوب است بدانید که رایزرهای سیستم کجا هستند. در رایزرهای اصلی – لوله هایی که سیستم اسپرینکلر آتش نشانی را به منبع آب متصل می کنند – دریچه های کنترل آب وجود دارد که به شما امکان می دهد جریان آب را خاموش و روشن کنید.

همیشه در نظر داشته باشید که از نگهداری و تست مناسب اسپرینکلر هارنس اطمینان حاصل کنید ، زیرا بر طبق قوانین سیستم های اسپرینکلر آتش نشانی هارنس باید تحت بازرسی و آزمایش های منظم قرار گیرند تا از عملکرد صحیح آنها اطمینان حاصل شود و گیج های سیستم باید به صورت هفتگی یا ماهانه بازرسی شوند، دستگاه های هشدار دهنده و شیرهای کنترل باید هر سه ماه یکبار و لوله ها، اتصالات و مهاربندی ها سالانه بازرسی شوند.

این سیستم باید هر پنج سال یکبار بازرسی داخلی دریافت کند. در حالی که صاحبان تأسیسات یا کارکنان می توانند برخی از بازرسی های اساسی اسپرینکلر هارنس را انجام دهند، آزمایش و بازرسی کامل باید توسط متخصصان انجام شود تا از یک سیستم واقعاً کارآمد که به طور مؤثر از جان و دارایی محافظت می کند اطمینان داشته باشید.

نوشته های مشابه