شیر آلات برنجی

شیر آلات برنجی گازی

شیر آلات برنجی گازی

شیر آلات برنجی گازی

شیر آلات برنجی گازی قطعاتی برای دستگاه های کنترل جریان هستند که برای مدیریت و کنترل جریان گازهایی مانند نفت مایع، اکسیژن و گاز اسیدی و طبیعی استفاده می شوند و شیر آلات برنجی گازی در انواع مختلفی از مواد برنج موجود هستند که با محیط کنترل شده و فشار مورد نیاز سازگار هستند. که این دریچه های گاز در اکثر فن آوری های پایه شیر آلات برنجی گازی مانند انواع توپی، پروانه ای، پلاگین، سوزنی و طرح های مختلف شیر چک موجود هستند و شیر آلات برنجی گازی در بسیاری از کاربردهای صنعتی، تجاری و مسکونی برای برنامه های روشن، خاموش، تعدیل و کنترل استفاده می شوند.

از انواع مختلفی از شیر آلات برنجی گازی وجود دارد می توان به شیر آلات برنجی گازی زاویه ای را نام برد که در یک زاویه پذیرفته و حداکثر جریان را فراهم می کنند و نوع دیگر شیرهای متعادل کننده دمای ثابتی را حفظ می کنند و افت فشار را جبران می کنند و شیر آلات برنجی گازی توپی قطع کننده های محکمی دارند، اما برای کاربردهای بهداشتی مناسب نیستند. نوع دیگر شیر آلات برنجی گازی پروانه‌ای اجازه جریان را تنها در یک جهت می‌دهند و شیر آلات برنجی گازی کارتریج ، چک و کنترل معمولاً در دسترس هستند که مدل دیافراگمی جریان گازها را از المنت بسته کننده جدا می کنند.

البته شیر آلات برنجی گازی جهت دار جریان را از طریق معابر انتخاب شده هدایت می کنند و همچنین شیر آلات برنجی گازی دیورتر نیز جریان گاز را تغییر جهت می دهند همچنین شیر آلات برنجی گازی تخلیه محیط های اضافی را کاهش می دهند و شیر های دروازه ای یا چاقویی دریچه هایی با حرکت خطی هستند که در آن ها یک عنصر بسته کننده به داخل جریان می لغزد تا جریان را قطع کند و اندازه گیری و اختلاط در کاربرد های تخصصی مورد استفاده قرار می گیرند .

دارای یک نقطه باریک و باریک در انتهای ساقه دریچه هستند و برای هر دو عملکرد روشن یا خاموش و شیر آلات برنجی گازی طراحی شده‌اند. البته انواع دیگر شامل شیرهای فشار شکن، رگولاتورها، شیرهای ایمنی و شیرهای نمونه برداری است و شیرهای کمپرسور و همچنین شیرهای خاموش، برقی، قرقره، ضامن، زیر آب و خلاء یا شیرهای گاز ضد سیفون نیز موجود هستند.

شیر آلات برنجی گازی در کاربردها و صنایع مختلفی مانند فرآوری مواد غذایی، آبیاری، دریایی، هوافضا، کشاورزی، پزشکی، معدن، نفت و غیره مورد استفاده قرار می گیرند که با خلوص بالا برای کنترل گازهایی مانند نیتروژن، آرگون، اکسیژن و هیدروژن استفاده می شود و این شیر آلات برنجی گازی توپی یکی از اجزای ضروری خط لوله گاز برای قطع جریان گاز یا کنترل سرعت جریان است و شیر آلات برنجی گازی توپی مزایای زیادی نسبت به سایر شیرها در ساختار ساده، کمترین مقاومت جریان و عملکرد بسته شدن بالاتر دارد.

به دلیل این مزایا، خطوط لوله گاز طبیعی در فواصل طولانی، هنگام در نظر گرفتن ایمنی و تلفات فشار خطوط لوله، از شیر آلات توپی استفاده می کنند که این شیر آلات برنجی گازی عمدتاً از چهار جزء تشکیل شده است که شامل یک توپ، یک بدنه توپ، یک حلقه صندلی و یک مجرا است که علاوه بر این، یک گیربکس و یک محرک برای عملکرد شیر آلات برنجی گازی مورد نیاز است و توپی که شکل کروی دارد تا ۹۰ درجه می چرخد و قطر داخلی آن به اندازه قطر داخلی خط لوله در شرایط حداکثر باز شدن است.

این شیر آلات همچنین عملکرد خوبی در بسته شدن در فشار بالا دارد که بنابراین، به طور گسترده در زمینه های مختلف صنعتی مانند صنایع هوا فضا، حمل و نقل، کارخانه، ساختمان، آب، نفت و گاز استفاده می شود و بسیاری از محققین برای بررسی خصوصیات جریان و اطمینان از ایمنی، مطالعات عددی و تجربی بر روی شیر آلات توپی انجام می دهند که بخش زیادی از شیرها و تنظیمات سوپاپ برای مطابقت با تمام خدمات و شرایط وجود دارد که کاربردهای مختلف مانند روشن، خاموش، کنترل سیالات مختلف مثل مایع، گاز و غیره؛ قابل احتراق، سمی، خورنده و غیره است و مواد مختلف و شرایط مختلف فشار و دما را انجام می دهد.

شیر آلات برنجی گازی برای شروع یا توقف جریان، تنظیم یا مهار جریان، جلوگیری از جریان برگشتی یا کاهش و تنظیم فشار در کاربرد های جابجایی سیال یا گاز هستند و انواع شیرهای متداول در کاربردهای مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرند که در یک مسیر متغیر را دنبال می‌ کند و در نتیجه باعث افزایش مقاومت در برابر جریان و افت فشار قابل توجه می‌شود که به گونه ای طراحی شده اند که سریعتر باز و بسته شوند و ویژگی های جریان آن ها را می توان با پیکر بندی مجدد بخش های شیر آلات برنجی گازی تغییر داد که برخی از آن ها یک شیر توقف و یک شیر چک پیستون را در یک شیر ارائه می دهند.

نوشته های مشابه