اسپرینکلر آتش نشانی

اسپرینکلر واکنش استاندارد بالا زن

اسپرینکلر واکنش استاندارد بالا زن

اسپرینکلر واکنش استاندارد بالا زن

سیستم اسپرینکلر آتش نشانی ساختمان شما، چیزی است که برای ایمن نگه داشتن افراد و اموال شما کار می کند. در صورت وقوع آتش سوزی، سیستم اسپرینکلر فعال می شود تا اطمینان حاصل شود که هر کسی در ساختمان زمان برای خروج دارد و تا زمان رسیدن آتش نشانی، خسارات را به حداقل برساند.

شش جنبه اصلی یک اسپرینکلر واکنش استاندارد بالا زن، بر سودمندی آن برای ساختمان ها و تنظیمات مختلف تأثیر می گذارد.

– حساسیت حرارتی
– درجه بندی دما
– اندازه روزنه
– جهت نصب
– مشخصات توزیع آب
– شرایط خدمات ویژه

بسیاری از این گزینه ها، از جمله دما، اندازه روزنه، و جهت، برای هر دو اسپرینکلر واکنش سریع و استاندارد در دسترس هستند. تمایز اصلی بین آنها، حساسیت حرارتی است.اینکه عنصر حساس به حرارت اسپرینکلر، چقدر به دمای فعال شدن آن حساس است. این حساسیت از طریق شاخص زمان پاسخ اسپرینکلر (RTI) اندازه گیری می شود.

انواع اسپرینکلر واکنش استاندارد بالا زن

– اسپرینکلرهای واکنش سریع بالا زن
– اسپرینکلرهای واکنش استاندارد بالا زن

ارتفاع سقف، دمای اتاق محیط، وضعیت اشغال، طراحی هیدرولیک و موارد دیگر همه عواملی هستند که نشان می‌دهند کدام نوع اسپرینکلر آتش نشانی، برای هر موقعیتی مناسب است. اسپرینکلرهای آتش نشانی واکنش استاندارد، را می توان در انبارها، کارخانه ها و سایر ساختمان های تجاری یا صنعتی استفاده کرد. ماموریت یک اسپرینکلر واکنش استاندارد، این است که مواد اطراف آتش را از قبل خیس کند و باعث کاهش مهار آتش سوزی شود.

خیس کردن منطقه اطراف، آتش را کند می کند و زمان حیاتی را برای آتش نشانی فراهم می آورد. از اسپرینکلرهای آتش نشانی واکنش سریع، اکثرا در ساختمان‌های اداری، رستوران‌ها، هتل‌ها و مدارس استفاده می‌کنند. ماموریت اسپرینکلرهای آتش نشانی واکنش سریع، کمی متفاوت است. آنها، آب را روی دیوارها تخلیه می کنند تا از بالا رفتن آتش جلوگیری کند و سرعت افزایش آتش را در ساختمان، کاهش می دهند.

لامپ شیشه ای اسپرینکلر واکنش استاندارد بالا زن

لامپ شیشه ای استفاده شده در اسپرینکلرهای آتش نشانی، پر از مایع است که به عنوان عنصر حساس به گرما عمل می کند. در اسپرینکلر واکنش استاندارد بالا زن، به دلیل بالا زن بودن آب، پس از اینکه دمای آتش افزایش یابد، لامپ رنگی در سیستم اسپرینکلر می شکند و آب در جهت بالا و به سمت دایره ای پخش می شود. در این نوع اسپرینکلر به دلیل افزایش ارتفاع، آب به بخش های بیشتری پاشش دارد. یک اسپرینکلر واکنش استاندارد بالا زن، دارای یک لامپ شیشه ای ۵ میلی متری و یک اسپرینکلر واکنش سریع، دارای یک لامپ شیشه ای ۳ میلی متری است.

به طور کلی، تمام سرهای اسپرینکلر، زمانی فعال می شوند که دما به حدی برسد که سیال موجود در یک لامپ در اسپرینکلر منبسط شود و لامپ منفجر شود و آب به سرعت از اسپرینکلر، عبور کند. سرهای اسپرینکلر واکنش استاندارد بالا زن، کمی بیشتر از سرهای اسپرینکلر با واکنش سریع، فعال می شوند، آنها آب را نیز به طور متفاوتی مصرف می کنند. برخلاف اسپرینکلر واکنش سریع که برای پاشش سقف‌ها و دیوارها طراحی شده‌اند، سرهای اسپرینکلر واکنش استاندارد برای خیس کردن و خنک کردن مناطق اطراف آتش استفاده می شوند. این کار سرعت گسترش شعله را کاهش می دهد.

واکنش سریع اسپرینکلر واکنش استاندارد بالا زن

وقتی صحبت از انتخاب بین اسپرینکلر واکنش استاندارد بالا زن، و و واکنش سریع می شود، دستورالعمل های کلی حکم می کند که اسپرینکلرهای واکنش سریع برای کاربردهای مراکز پرجمعیت بهتر هستند، در حالی که اسپرینکلرهای واکنش استاندارد برای کاربردهای تجاری و صنعتی بهترین هستند.
برای اطلاعات بیشتر در مورد تعویض و یا خرید اسپرینکلرهای آتش نشانی و ارائه راهنمایی های مفید با ما در ارتباط باشید. توجه به این نکته مهم است که هر دو نوع اسپرینکلرهای آتش نشانی واکنش استاندارد و واکنش سریع، مناطق خاصی را پوشش می دهند و خطرات آتش سوزی را کنترل می کنند.

صرف نظر از ماموریت های کمی متفاوت آنها، هر دو ابرقهرمانان آتش نشانی هستند که جان و مال شما را نجات می دهند. با این حال، بهترین راه برای انتخاب یک سیستم اسپرینکلر، برای کاربرد شما این است که مستقیماً با یک متخصص حفاظتی، مشورت کنید. شما می توانید برای انتخاب اسپرینکلر، برای محل کار و یا منزل خود با مشاوران ما در مجموعه هماهنگ باشید.

آنها می توانند بهترین انتخاب را به شما ارائه دهند که کاملاً با نوع کاربرد و خطرات آتش سوزی موجود در تأسیسات شما مناسب باشد. مهم نیست به چه نوع اسپرینکلر نیاز دارید، تیم کارشناسان حفاظت حریق ما، انواع مختلف سیستم های اسپرینکلر آتش نشانی را طراحی، نصب، آزمایش و سرویس می کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره ما تماس بگیرید یا همین امروز به صورت آنلاین با ما در ارتباط باشید.

خدمات مجموعه ما شامل موارد ذیل می شود

ما انواع اسپرینکلرهای آتش نشانی را برای کاربردهای مسکونی، تجاری و صنعتی ارائه می دهیم.
نمونه کارهای گسترده : ما راه حل هایی ارائه می دهیم که نیازهای متنوع مشتریان ما را برآورده می کند.
پشتیبانی تخصصی : محصولات ما توسط یک تیم پشتیبانی پاسخگو و آگاه پشتیبانی می شوند.
قابل اعتماد : آسوده خاطر باشید و بدانید افراد و اموال شما به خوبی، محافظت می شوند.

نوشته های مشابه